À la découverte de Cyrano de Bergerac

Cyrano de Bergerac, d'Edmond Rostand, és l'obra de teatre que l'alumnat de Francés de Secundària va anar a veure aquest dimecres 12 de gener al Teatre La Rambleta de València.

Si bé l'obra fou estrenada el 1897, el nostre alumnat va veure una actualització d'aquesta peça de teatre, i que prèviament havien treballat a classe.

La greu situació de pandèmia no va ser un impediment per a gaudir a València d'un espectacle teatral en què es van seguir estrictament les mesures de protecció.

20220112 121210 2

El pernil de la rifa de 4t d'ESO

El passat 22 de desembre la classe de 4t d'ESO va fer entrega del pernil i la cistella de Nadal que havien rifat. El bitllet guanyador havia de coincidir amb les tres últimes xifres de la grossa de Nadal de la loteria. Així, només va eixir la grossa, vam saber a qui se li havia venut la papereta, la vam localitzar, i va venir a recollir el premi.

La classe de 4t d'ESO vol agrair la col·laboració de tota la gent que ha comprat paperetes de la rifa de Nadal, ja que és una de les activitats d'autofinançament del viatge de final de curs, que ha de posar punt i final al seu pas per la nostra escola.

IMG 20211222 125941 2

Celebracions Nadal

Els alumnes de secundària hem realitzat hui la celebració de Nadal a l'església de Sant Pere.

Ha sigut una celebració senzilla però plena de sentiment.

Per últim, hem cantant les nadalenques que haviem preparat a classe.

Bon Nadal a tots!!!

Fes clic ací per veure més fotos

3º ESO. Textos Feria de la Salud.

Como sabéis, el día 19 de noviembre realizamos una feria de la salud en el colegio. Es de justicia reconocer y dinamizar las medidas sanitarias que hemos tomado, en el colegio y en cada familia, en relación a la pandemia de la COVID-19.

Los alumnos de 3º ESO hemos aprovechado, además, para trabajar el texto expositivo-argumentativo en una breve presentación de las actividades y talleres relacionados con la salud. Cada alumno ha escrito un breve texto en el que expone y valora su experiencia en el paso por un estand.

Antes de escribir el texto, hemos tratado las características lingüísticas de los textos, y hemos acompañado al alumnado en el proceso de la redacción. Además, se ha derivado al alumnado a la documentación actual pertinente para resolver las dudas ortográficas de manera autónoma.

En las consultas conmigo, resueltas a viva voz, hemos trabajado aspectos básicos en la escritura, como, por ejemplo: la coma del vocativo y del circunstancial que precede al verbo, con y sin subordinación; la coma explicativa y del hipérbaton; el punto y coma, las mayúsculas, la evitación de palabras repetidas por uso de sinónimos, hipónimos e hiperónimos; la distribución de la idea del texto en párrafos; la sangría; la cursiva; las comillas; los puntos suspensivos...

Hemos corregido y mejorado los textos en clase, in situ, y el alumnado lo ha aprovechado. Dejo aquí los textos del alumnado, como muestra de la experiencia de la feria y como trabajo lingüístico.

Estamos convencidos de que la lengua está viva, respira, y la mejor manera de trabajarla es acercarse a su naturaleza.

Un saludo cordial, Isidro Pascual Tur

Textos de los alumnos.