Ruta

Actividades

Romans per un dia

El passat 13 de febrer, els alumnes de 4t d’ESO de l’assignatura de Llatí, junt amb els mestres José Antonio i Vicent, vam visitar Sagunt i la Domus Baebia, per fer un taller d’escriptura i visitar el teatre romà.

Vam eixir de bon matí per agafar el tren el més ràpid possible i poder fer a València un transbord per a arribar a Sagunt.

Una vegada arribàrem, vam anar a la plaça del poble per a esmorzar. Després, vam anar cap a la Saguntina Domus Baebia per a donar inici a totes les coses que Xaro (la dona que ens va fer l’explicació) ens anava a ensenyar. Per exemple, ens va explicar les diferències que hi havia entre un teatre, un circ i un amfiteatre. També ens va explicar el que feien per a guanyar vots... i moltíssimes coses més.

A continuació, cada un ens vam posar unes màscares que representaven tristesa, terror... i també cada un va tocar un instrument on muntàrem una orquestra. Que bé ens ho vam passar!

Després de l’explicació i el moment tan graciós que havíem passat disfressant-nos, ens n’anàrem a veure el teatre romà de Sagunt que té forma d’hemicicle amb una capacitat de huit mil espectadors. Ens va agradar moltíssim aquest teatre i vam aprofitar per fer-mos fotos!

Per donar fi a aquesta activitat, vam fer un taller d’escriptura on vam aprendre a escriure lletra gòtica. Quant ja vam aprendre, la dona ens va donar papir per a que poguérem escriure alguna frase en llatí o el nostre nom amb tinta.

A alguns ens va costar més que a altres!

Finalment, vam tornar a la plaça del poble per a dinar al solet i agafar el tren de tornada a Massanassa.

Laura Muñoz Moreno (4t d’ESO)

Fes clic ací per a veure més fotos

image 2018 02 23

Participant al concurs d'UNESA

El alumnado de tecnología de 2º de ESO participando en el concurso de UNESA "Conoce tu Electricidad".

La Asociación de la Industria Eléctrica, UNESA, agrupa a las cinco grandes empresas eléctricas españolas: EDP, ENDESA, GAS NATURAL FENOSA, IBERDROLA Y VIESGO

Los objetivos del concurso son:

·      Dar a conocer, de forma sencilla, la industria eléctrica al mundo educativo.

·      Divulgar las características del sistema eléctrico y las diferentes tecnologías de la generación eléctrica.

·      El respeto por el medio ambiente.

·      La aportación del sector eléctrico a la sociedad.

·      Fomentar un uso eficiente de la energía.

Fes clic ací per veure la resta de fotos.

IMG 1022 b

La joia de Cotalba

El passat 17 de gener l’alumnat de 2n d’ESO vam anar a visitar el Monestir de Sant Jeroni de Cotalba, a Alfauir, i el monestir de Santa Maria de la Valldigna, a Simat.

Vam fer el viatge en autobús i encara que ens va semblar un poc lluny va valer molt la pena la visita guiada que ens van fer. És sorprenent que el Monestir de Sant Jeroni, fundat a l’any 1388, es mantinga en eixe estat de conservació. Antigament el terreny es va comprar als musulmans i es va cedir als monjos de Sant Jeroni, encara que després serà Pere March, pare d’Ausiàs March, qui farà els plànols del monestir.

Igual de sorprenent, encara que en un estat de conservació diferent, es troba el monestir de Santa Maria de la Valldigna, que va ser fundat pel rei de la Corona d’Aragó, Jaume II, i entregat a l’ordre cistercenc i on l’abat va actuar com a senyor feudal.

Este monestir és molt important a la història de València i així ens ho van explicar els nostres professors José Antonio i Vicent, que ens van acompanyar en esta eixida.

Al final tornàrem cansats però molt contents per tot el que havíem vist.

Javier Hernández Iranzo (2n d’ESO)

Clica ací per a veure més fotos