Artículos

Descombrim València amb 4t d'ESO

El passat 25 de febrer els alumnes i les alumnes de 4t ESO vam anar a visitar tota València, en una activitat preparada des de les assignatures de Valencià i Història. L’excursió era per a anar mirant edificis de la València antiga i cadascú teníem un edifici marcat per a exposar i explicar l’art d’aquest.

Vam agafar el primer tren per anar a València. Una vegada allí, vam començar l’excursió explicant l’Estació del Nord i així seguidament, amb calma, emoció i moltíssimes històries pels carrers i carrerons de València continuà l’excursió: Llotja, Sant Nicolau, Mercat Central...

Quan acabàrem de veure la Catedral de València i apujàrem al Micalet era l’hora de dinar. Tota la classe, inclosos els mestres, anàrem a menjar al Mc Donnald’s per agafar forces, ja que l’excursió no havia acabat. Quedava encara molta vesprada per davant, a més per veure entre tots els monuments restants.

En acabar de visitar els edificis tornàrem tots junts cap a l’estació on havíem estat eixe mateix matí. No obstant ara era diferent. Era diferent perquè pareixia que tots ens coneixíem més i érem més íntims. I a més, també cal dir que en acabar l’excursió estàvem tots rebentats. Però, així i tot, va ser una molt bona experiència i sobretot tornàrem coneixent molt millor la nostra capital, València.

Alba M. A. (4t ESO)

Fes clic ací per veure totes les fotografies.

20200225 152331 B

Le Petit Prince

L'alumnat de Francés de 1r, 2n i 3r d'ESO va anar el dijous 20 de febrer al teatre La Rambleta de València a veure la representació teatral de l'obra "Le Petit Prince". Aquesta obra d'Antoine de Saint-Exupéry va servir al nostre alumnat per posar en pràctica els seus coneixements de francés, i per a reflexionar sobre els famosos consells que ofereix aquesta obra, que segur que posaran en pràctica a partir d'ara.

Feu clic ací per a veure totes les fotos.

IMG 20200220 093803 2

Un dia com a romans.

Els alumnes de 4t d’ESO, el passat 13 de febrer de 2020, van visitar el jaciment arqueològic de la via del Pòrtic i la domus dels peixos a Sagunt. En el museu ens van explicar un poc la seua història i una presentació sobre la història de Sagunt.

De seguida, anàrem a visitar el teatre romà que va ser reformat per a que es poguera gaudir i visitar.

Finalment visitarem la Domus Baebia per fer un taller de cuina on posarem uns ingredients de cuina que representaven uns valors i una representació teatral amb personatges de l’antiga Roma.

Ens vam divertir molt ja que aprenguérem molta informació de l’antiga Roma, així com visitar tant domus com jaciments arqueològics que mai antes s’havien vist. Va ser una experiència molt enriquidora.

Alumnes de Llatí. 4t d'ESO

Feu clic ací per veure les fotos

teatre 2

Fes clic ací per veure totes les fotos.

2n d’ESO per la història

El dimecres 29 de gener de 2020 la classe de 2n d’ESO vam fer una excursió per a endinsar-nos més en la història d’Europa. Vam entrar al monestir de Sant Jeroni de Cotalba, a Alfauir, i ens vam recordar de la classe d’Historia, perquè vam veure les parts del monestir que hem estudiat a classe. Per fora el monestir semblava molt antic i vell però per dins conserva moltes coses de la seua època, com la Sala Capitular, que em va agradar molt i tenia una escala de caragol molt xula feta per Pere Comte, l’arquitecte de la Llotja de València. Hi havia també la cripta familiar del poeta medieval Ausiàs March. També hi havia una còpia del quadre de l'últim sopar feta amb carbó. Finalment visitàrem l'aqüeducte del monestir que és de l'edat mitjana. A mi el que més m'ha agradat ha sigut el quadre fet amb carbó perquè semblava molt paregut a l’original però amb blanc i negre.

Després vam anar al monestir de Santa Maria de la Valldigna, a Simat de la Valldigna. A primera vista el monestir es veia molt ben conservat encara que el monestir està en ruïnes i deshabitat. El més important per a mi d’aquest monestir era la font d’aigua en tot el mig del monestir, el terra de marbre de l'església i el palau de l’abat, i que tot era molt gran. En general nosaltres (2n d’eso) ens ho hem passat molt bé en un viatge per la història d’Europa.

Fabrizio M (2n d’ESO)

Feu clic ací per a veure més fotos